Vid orderNär du slutfört din order med kort dras kostnaden vid köp. I beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till kundtjanst@kakeldirekt.se.
Vår betalleverantör är: Payson by SVEA.
Betalning med Payson. Betalning sker enkelt och tryggt med Payson. Du behöver inte ha ett konto hos Payson sedan tidigare för att kunna betala.
Slutför köpet direkt med VISA, MasterCard samt de svenska bankerna Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken och Sparbanken Syd. Du kan också välja att betala i efterhand på faktura eller att delbetala över 3-24 månader. Payson håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik. Flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet sedan 2004.
Läs merVåra produkterVar uppmärksamma på att beskrivningen till våra produkter är subjektiv och att speciellt färger kan uppfattas olika av olika personer. En färg kan också skilja sig mellan olika skärmar och i olika ljus. Vi rekommenderar därför att man beställer en provbit av produkten.
Mått och bränningDe mått som anges på våra produkter är de mått som tillverkaren utgått från vid tillverkning av plattan och dessa mått kan variera från ett produktionstillfälle till ett annat. Då varje produktion av en platta inte kan säkerställas bli densamma i mått och nyans så får varje produktion av en platta ett bränningsnummer (nyans) samt ett kalibernummer (mått) som trycks på förpackningen. Detta beror på flera faktorer vid tillverkningen och det är därför viktigt att man kontrollerar att alla förpackningar är från samma bränning innan montering. Vid komplettering av en beställning är detta extra viktigt och vi ber er alltid om att först kontakta vår kundservice för att få information om samma bränning fortfarande finns i lager. Vi ser då till att rätt produkt skickas ut.
ÅtgångsberäkningDet är kundens ansvar att de mått som ges till säljare är korrekta vid åtgångsberäkning. KakelDirekt rekommenderar 10% i spill men det är viktigt att förstå att detta inte kan garantera att det räcker. Denna information är endast vägledande, då storlek på platta och hur man väljer att sätta plattan är av betydelse vid åtgång. Dessutom finns det andra faktorer som KakelDirekt inte kan kontrollera, som exempelvis det extra spill som kan uppstå vid kapning av plattorna.
Åtgångsberäkningar är generella tal och ej exakta och gäller även för våra blandprodukter. Rådfråga er plattsättare för säkerhets skull. KakelDirekt friskriver sig från ansvar i händelse av otillräcklig åtgång eller överblivet material enligt åtgångsberäkning.
Betalning
Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på kakeldirekt.se. Genom att beställa varor på kakeldirekt.se accepterar du de allmänna villkoren samt integritetspolicyn. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras.
Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Leverans
Leveranstiderna varierar, finns varan hemma på lager är leverans inom 2-4 dagar. Vi försöker alltid ge korrekt leveranstid vid order och kontakt med oss. Beställningar lagda på helger skickas tidigast på närmast vardag.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå, kontakta oss på e-postadress: kundtjanst@kakeldirekt.se.
Vi samarbetar med: Olika fraktbolag.
Leveransbolaget skickar ut sin avisering via SMS, det är viktigt att ange ett mobilnummer i samband med beställningen så att ni kan nås.
Produkter som skadats under leverans måste anmälas inom 3 arbetsdagar från uthämtad leverans för att det ska vara en godkänd reklamation.
Kostnad för frakt är varierande beroende på produkt.
Order under 3000 SEKStandardfrakt 895 SEK, beräknad leveranstid på lagervaror 3-5 arbetsdagar.
Expressleverans 1195 SEK, beräknad leveranstid på lagervaror 1-3 arbetsdagar.
Paket 95 SEK, beräknad leveranstid på lagervaror 2-4 arbetsdagar.
Order över 3000 SEKStandardfrakt 595 SEK, beräknad leveranstid på lagervaror 3-5 arbetsdagar.
Expressleverans 995 SEK, beräknad leveranstid på lagervaror 1-3 arbetsdagar.
Paket 95 SEK, beräknad leveranstid på lagervaror 2-4 arbetsdagar.
Ej uthämtade paket
För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 250 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.
HemleveransNär din beställning är packad och bokad för upphämtning så kommer du att få ett leveransbesked skickat till dig via mejl. Inom 1-3 arbetsdagar får du en avisering av transportören att varorna är på väg. Ni kommer sedan överens om leveransdatum och tidsintervall.
OBS! För sändning som kvarligger på transportbolagets terminal mer än tre (3) veckodagar efter avisering, debiteras du som kund från dag fyra (4) lagerhyra om 350 kr/pall/dag, och sändningen riskerar att gå i automatisk retur. Det är därför viktigt att man som kund svarar på aviseringen från transportbolaget inom (3) veckodagar och väljer ett av dom förslagna datum för hemleverans som erbjudits av transportbolaget.
Om leveransen inte tas emot på bokad leveransdag eller om sändning gått i automatisk retur tillkommer även kostnader för extra utkörning/lagerhyra och/eller returkostnader. De extra utgifterna (returfrakt, lagerhyra, expeditionsavgift, hanteringsavgifter) gäller även om du som kund har vägrat att ta emot godset. Det är kundens ansvar att kontrollera att de uppgivit rätt mobilnummer så att fraktbolaget kan etablera kontakt och avtala leverans. Det är också kundens ansvar att fraktbolaget kan nå någon på detta nummer under dagarna efter att leveransen gått ut från KakelDirekt.se.
Returfrakten räknas ut beroende på vikt och storlek på godset, och motsvarar sällan den fraktkostnad KakelDirekt.se kan erbjuda kunden.
Våra hemleveranser sker under dagtid om inget annat anges. För alla leveranser gäller transport fram till adressen på körbar väg. Grusväg, kullersten, stenbelagd väg eller brant/sluttande väg räknas inte som körbar väg då sista delen av transporten sker med bakgavellyft och handtruck som inte kan framföras på dessa underlag med denna slags produkter. En väg som inte är framkomlig för bred last / lastbil räknas inte heller som körbar väg. Om du bor i ett flerfamiljshus levereras varorna till porten om transporten kan komma fram (inte på smala innergårdar, genom smala grindar och liknande), annars så långt lastbilen kan komma fram. Vid avlastning ska varorna inspekteras noggrant av mottagaren innan leveransen kvitteras. Eventuella skador dokumenteras och noteras innan kvittering av leveransen (se mer information under rubriken Transportskada).
Kundens ansvar angående leveransDet är kundens ansvar att kontrollera att de uppgifter de uppgivit i samband med beställning är korrekta så att transportbolaget kan etablera kontakt.
Det är kundens ansvar att det finns rätt förutsättningar för transportbolaget att kunna leverera gods på körbar väg till adressen med lastbil. Vid situation där det krävs budbil/kranbil för hemleverans så kontaktas kund och eventuella merkostnader debiteras kunden för att leverans ska kunna genomföras.
Det är kundens ansvar att kontrollera att samtliga paket av en viss vara är av samma bränning samt att den/de produkter som beställts är korrekta innan plattorna monteras. Reklamationer efter montering tas ej emot. Spara den pall som varorna levereras på för eventuell retur.
Boka inte hantverkare förrän du har kontrollerat att rätt artiklar har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen. KakelDirekt.se frånsäger sig allt ansvar gällande omkostnader för bokade hantverkare vid försenad, utebliven eller felaktig leverans.
Inspektera ditt gods innan du skriver påDu måste kvittera din leverans, och det är viktigt att du inspekterar leveransen/pallen för att enklare kunna reklamera om godset eventuellt är skadat. Inspektera pallen för yttre synliga skador, t.ex. skadad eller tilltryckt förpackning, eller skadad pall. Känn utanpå plasten och kartongerna om du kan upptäcka några skador. Om du upptäcker något som ser ut som en misstänkt skada, fotografera pallen och skadan. Be chauffören notera skadat emballage på frakthandlingarna eller på sin handdator. Notera tid och namn. Reklamationen måste göras omgående.
Leverans till utlämningsställeNär din beställning är packad och bokad för upphämtning så kommer du att få ett leveransbesked skickat till dig via mejl. Sändningen levereras till transportörens närmsta utlämningsställe baserat på det postnummer som angavs vid köpet. Du kommer att bli aviserad när din sändning har anlänt till ditt utlämningsställe.
Legitimationskontroll sker alltid vid utlämnandet.
Paket som ej hämtas ut inom 14 dagar går i automatisk retur till KakelDirekt. Returfraktkostnaden är 149 kronor.
AdressändringOm ni önskar att ändra leveransadressen eller aviseringsnumret, vänligen kontakta oss så snart som möjligt. Om KakelDirekt inte har beställt frakt av fraktbolaget än, så kommer vi att göra ändringen utan en extra kostnad. Men om KakelDirekt redan bokat en frakt till den tidigare angivna leveransadressen, tillkommer en leveransändringsavgift för kunden. Denna avgift debiteras KakelDirekt av transportbolaget och uppgår till 350 kr inklusive moms. Vid ändring på redan bokad frakt skickar vi ut en betallänk till er för leveransadressändringen. När betalningen är gjord kommer vi att kontakta transportbolaget för att genomföra leveransadressändringen, vilket innefattar ändring av namn, adress och telefonnummer för avisering. Vänligen skicka ett skriftligt mejl på ändring till kundtjanst@kakeldirekt.se.
ÅngerrättVid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Ångerrätten gäller dock inte vid specialbeställda varor. När du lägger en order på en specialbeställd produkt så accepterar du dessa villkor och samtycker till att vi börjar tillverka din produkt och att ångerrätten därmed försvinner.
Vid nyttjande av din ångerrätt:
• Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet skickas till kundtjanst@kakeldirekt.se.
I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
• Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
• En returavgift på 99 kr debiteras.
För mer om den lagstiftade ångerrätten, se
konsumentverkets hemsida.BeställningsvarorBeställningar av varor från utlandet görs på torsdag morgon (deadline för veckobeställningar torsdag kl. 09.00), men avvikelser kan förekomma då helgdagar kan ligga olika i olika länder.
Beställningsvaror levereras normalt inom 15 arbetsdagar. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar som beror på fraktföretaget eller leverantör. Om ni är i behov av att veta när en produkt förväntas levereras till vårt lager, var vänlig kontakta vår kundservice. Leveranstiden kan variera beroende på helgdagar i både ursprungslandet och Sverige.
KakelDirekt kan inte ta ansvar för att leverantören har den specifika mängd i lager av en produkt som beställts. Om det inte skulle finnas tillräcklig mängd av den produkt som du beställt, kommer du att kontaktas av vår kundservice för att hitta en lösning.
Avbeställning av beställningsvaraKontakta alltid vår kundservice via mejl innan avbeställning/ändring av en beställningsvara. Avbeställning/ändring utan extra avgifter är endast möjligt om ordern inte redan skickats till leverantören. Vid avbeställning/ändring måste man meddela oss skriftligt, via mejl till kundtjanst@kakeldirekt.se. senast torsdag kl. 09.00. För att säkerställa att meddelandet mottagits och kundservice hinner ta tag i ärendet innan beställning till fabriken görs, är det viktigt att även ringa in till oss på 0455-300010 innan deadline för beställningar/avbeställningar kl. 09.00 torsdag morgon. Se förtydligande nedan.
FörtydligandeOm du beställer en beställningsvara på fredagen den 10 april 2024 så har du fram tills torsdagen den 16 april 2024 kl. 09.00 att skicka in mejl till kundtjanst@kakeldirekt.se på avbeställning/ändring utan att det tillkommer extra avgifter. Efter denna tid har hantering av order påbörjats av leverantör vilket medför extra avgifter som kommer debiteras kund.
Retur av beställningsvaraVid returer av beställningsvaror debiteras en adm. avgift på 20% av ordervärdet och fraktkostnaden för returfrakt till leverantör. Returfraktkostnaden varierar beroende på typ av vara, vikt och ursprungsland.
När transportbolaget ska hämta upp returen är det viktigt att pallen står på ett underlag som är jämnt så att chauffören kan hämta upp returen med en handtruck.
Kontakta vår kundservice snarast vid avbeställning eller ångrat köp för att få en mer exakt uträkning av dessa merkostnader som beställningsvaror medför.
Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Konsumenten kan reklamera fel på produkten i upp till tre år från inköpstillfället. Reklamationsrätten påverkas inte av eventuell garanti. En produkt kan ha en garanti på ett år, men konsumenten har fortfarande rätt att reklamera produkten i tre år.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Produkter som skadats under leverans måste anmälas inom 3 arbetsdagar från uthämtad leverans för att det ska vara en godkänd reklamation.
Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till kundtjanst@kakeldirekt.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se
arn.se.
TransportskadaOm en vara skulle vara skadad vid mottagandet skall detta noteras på fraktsedeln innan kvittering. Dokumentera varans skick med kamera och kontakta oss via e-post. Skicka så detaljerad beskrivning som möjligt och bifoga bilder.
Om skadan upptäcks först vid uppackning av varan (dold skada) måste kunden kontakta oss inom fem (5) kalenderdagar efter mottagandet för att vi ska kunna behandla ärendet. Anmälan om en skada skall skickas in skriftligt till kundtjanst@kakeldirekt.se inom de fem kalenderdagarna. Varan får inte användas eller säljas vidare eller liknande innan kontakt med oss. När en skada uppkommit under leveransen upprättar vi en skadeanmälan hos fraktbolaget.
Boka inte hantverkare förrän du har kontrollerat att rätt artiklar har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen. Vid eventuella synliga eller dolda skador behöver vi fotodokumentation på skadan.
ÅterbetalningÅterbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka till kundens konto inom 10 dagar. Om du har betalat via kort så återför vi pengarna till ditt konto eller om du har betalat via Faktura så reglerar vi det mot ditt saldo.
AnsvarsbegränsningVi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör etc. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
ProduktinformationVi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Ändringar till de allmänna villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se
ec.europa.eu/consumers/odr.
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
FöretagsuppgifterHem & Hantverk i Blekinge AB
E-post: kundtjanst@kakeldirekt.se
Organisationsnummer: 556958-0847
Momsnummer: SE556958084701
DESSA VILLKOR UPPDATERADES SENAST 2024-10-31