När ordern har gått igenom kommer det upp att ordern är bekräftad samt att orderbekräftelse skickas till den e-postadress som du angav vid orderläggningen.
Saknar du orderbekräftelse, vänligen kontrollera skräppostmappen i din e-post och kontrollera att den e-postadress som du skrivit in vid beställning är korrekt.
Beställt via vår webbshop När din order är redo för avhämtning, kommer du att få en bekräftelse via e-post som meddelar att din order är redo. Har du valt att hämta den själv så hämtas den sedan ut i vår varuutlämning på Kaliumvägen 5 i Karlskrona. Kom ihåg att alltid ha din legitimation med dig. Om en budfirma hämtar din order krävs att de har både din (beställarens) legitimation och sin egen med sig. Om legitimation saknas kan ordern inte lämnas ut. Har du beställt med hemleverans eller till utlämningsställe så kommer du att få en avisering när varan är på väg. Beställt i vår fysiska butik i Karlskrona Om du har lagt en beställning på lagervaror kan du hämta ut din order så fort fakturan är betald. Om kunden har lagt en beställning på varor som måste beställas kommer KakelDirekt.se att kontakta kunden via e-post eller telefon så snart varorna har anlänt till KakelDirekt's lager. Vi har många kundbeställningar på vårt lager, därför ber vi dig att hämta dina varor så snart som möjligt.
Handlar du i vår webbshop, skickas din orderbekräftelse till den e-postadress som angavs i kassan vid köpet. Om du inte har mottagit någon orderbekräftelse direkt efter att ordern är slutförd, kan detta bero på att ordern inte slutfördes korrekt eller att du angav en felaktig e-postadress. Det kan även bero på att orderbekräftelsen hamnat i skräppostmappen i din e-post. Vänligen kontrollera att du angav rätt e-postadress. Om du av misstag angav en felaktig e-postadress, ber vi dig att kontakta vår kundtjänst antingen via e-post till kundtjanst@kakeldirekt.se eller via telefon på nummer 0455-300010 så att vi kan rätta till den.
Hör av dig till vår kundtjänst antingen via e-post till kundtjanst@kakeldirekt.se eller via telefon på nummer 0455-300010 så försöker vi hjälpa dig. Om din order har hanterats inför frakt kan vi tyvärr inte avbryta den, men du kan returnera dina varor när du har mottagit dem.
En order som innehåller anpassade produkter kan inte avbrytas om produkterna redan har anpassats. Om du som kund har beställt en beställningsvara är avbeställning utan extra avgifter endast möjligt om ordern inte redan har skickats till leverantören. Vid ändringar eller avbrutet köp måste du så snart som möjligt meddela oss skriftligt via e-post till kundtjanst@kakeldirekt.se.
För att säkerställa att meddelandet har mottagits och att kundtjänsten hinner ta tag i ärendet innan beställningarna skickas till fabriken, är det viktigt att även ringa in till oss på 0455-300010 innan deadline för beställningar/avbeställningar klockan 09:00 på torsdag morgon.
En fraktkostnad tillkommer på samtliga beställningar om inget annat anges. Fraktkostnaden är beroende av vilken fraktmetod du väljer för ditt köp.
Order under 3000 SEK
Standardfrakt: 895 SEK, beräknad leveranstid på lagervaror 3-5 arbetsdagar.
Expressleverans: 1195 SEK, beräknad leveranstid på lagervaror 1-3 arbetsdagar.
Paket: 95 SEK, beräknad leveranstid på lagervaror 2-4 arbetsdagar.
Order över 3000 SEK
Standardfrakt: 595 SEK, beräknad leveranstid på lagervaror 3-5 arbetsdagar.
Expressleverans: 995 SEK, beräknad leveranstid på lagervaror 1-3 arbetsdagar.
Paket: 95 SEK, beräknad leveranstid på lagervaror 2-4 arbetsdagar.
Ytterligare avgifter för frakt kan tillkomma vid leverans till öar, udda orter eller om det krävs användning av specialfordon såsom budbil eller kranbil för att kunna leverera till den angivna adressen. Vid situation där det krävs budbil/kranbil för hemleverans så kontaktas kund och eventuella merkostnader debiteras kunden för att leverans ska kunna genomföras.
Leveranstiden varierar beroende på om varan är lagerförd eller ej.
Beställningsvaror och tillverkningsvaror tar längre tid att leverera än lagervaror.
Lagervaror levereras normalt inom 2-5 arbetsdagar beroende på vilken fraktmetod man valt.
Beställningsvaror levereras normalt inom 10-15 arbetsdagar.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar som beror på fraktföretaget.
Om leveransen inte tas emot på bokad leveransdag eller om sändning gått i automatisk retur tillkommer kostnader för extra utkörning/lagerhyra och/eller returkostnader som debiteras kund. De extra utgifterna (returfrakt, lagerhyra, expeditionsavgift, hanteringsavgifter) gäller även om du som kund har vägrat att ta emot godset.
Ja, av säkerhetsskäl har vi ID kontroll på mottagande av alla hemleveranser. Om du inte har någon möjlighet att vara hemma kan du överlåta ID kontroll till en myndig person så som en familjemedlem, granne eller vän. Observera att den nya mottagaren måste kunna visa upp både sin egen och din giltiga legitimation.
Tänk på att alltid kontrollera varans skick, samt att mängden stämmer innan du skriver på fraktsedeln som chauffören har. Skador på emballage/gods ska meddelas till chauffören direkt. Om skada upptäcks först vid uppackning av varan (dold skada) måste kunden kontakta oss inom fem (5) kalenderdagar efter mottagandet för att vi ska kunna behandla ärendet. Reklamation efter denna tid godkännes ej. Boka inte hantverkare förrän du har kontrollerat att rätt artiklar har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen. Kontrollera även att samtliga paket av en viss vara är av samma bränning samt att den/de produkter som beställts är korrekta innan plattorna monteras. Reklamationer efter montering tas ej emot. KakelDirekt.se frånsäger sig allt ansvar gällande omkostnader för bokade hantverkare vid försenad, utebliven eller felaktig leverans. Spara den pall som varorna levereras på för eventuell retur.
Läs noga igenom anvisningarna innan arbetet påbörjas. Var uppmärksam på att vissa produkter kräver fackmannamässig installation för att behålla sin produktgaranti. Kontrollera att samtliga paket av en viss vara är av samma bränning samt att den/de produkter som beställts är korrekta innan montering. Monteras produkten anses den godkänd av köparen. Skulle produkten ändå vara felaktig står kunden för merkostnaderna för ev. utrivning. Avbryt genast montering/användning om felaktigheter upptäckts
Då varje produktion av en platta inte kan säkerställas bli densamma i mått och nyans så får varje produktion av en platta ett bränningsnummer (nyans) samt ett kalibernummer (mått) som trycks på förpackningen. De mått som anges på våra produkter är de mått som tillverkaren utgått från vid tillverkning av plattan och dessa mått kan variera från ett produktionstillfälle till ett annat.
Tyvärr är detta ej möjligt. Vi ber er därför ta ett foto på förpackningens bränningsnummer eller notera vilken bränning ni tidigare mottagit för att vi ska kunna kolla upp om den fortfarande finns i lager hos oss/leverantör.
Din ångerrätt och returrätt gäller under 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan oavsett om beställning lagts i vår webbshop online eller fysiskt i vår butik i Karlskrona. (Gäller ej vid special-beställda varor, typ måttbeställda produkter, eller produkter som är nedsatta p.g.a. kort datum, eller annan defekt).
Vid åberopande av ångerrätt står du som kund för returfrakt och returrisk. Vi tar emot returer av oöppnade och oskadade förpackningar inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan. Om du önskar göra en retur vänligen kontakta vår kundservice via kundtjanst@kakeldirekt.se med ordernummer och vilka produkter du önskar returnera. Våra kunniga medarbetare kommer då att kunna räkna ut din returkostnad, och boka leverans om så önskas. Returfrakten räknas ut beroende på vikt och storlek på godset, och motsvarar sällan den fraktkostnad kakeldirekt.se kan erbjuda kunden vid beställning. Vid retur av styckvaror som skickas som paket tas en fast fraktkostnad på 149 kronor ut. Returer ska skickas till adressen; KakelDirekt.se, Kaliumvägen 5, 371 50 Karlskrona. Inte mot postförskott eller uthämtning på utlämningsställe. Produkter som levererats på pall skall returneras på samma sätt så det är klokt att spara pallen produkterna levererats på. När transportbolaget ska hämta upp returen är det viktigt att pallen står på ett underlag som är jämnt och hårt så att chauffören kan hämta upp returen med en handtruck.
Som kund hos oss på KakelDirekt.se har du rätt att reklamera varor som är belagda med fel. Vill du genomföra en reklamation var vänlig kontakta vår kundservice på mejl till kundtjanst@kakeldirekt.se. En reklamation av felplockad eller defekt vara skall göras innan den har monterats. Är varan monterad anses köparen ha godkänt produkten. Dock gäller detta inte om felet på varan endast kunde upptäckas efter genomförd montering. Upptäcks felet vid montering skall monteringen genast avbrytas, och KakelDirekt's kundservice kontaktas. En reklamation av skadad vara ska meddelas KakelDirekt inom fem (5) kalenderdagar efter mottagandet för att vi ska kunna behandla ärendet. Reklamation efter denna tid godkännes ej. Tänk på att spara varan då vissa av våra leverantörer kräver tillbaka varan för att utreda ett reklamationsärende.
Hämtar du inte ut ditt paket inom 14 dagar från att det har ankommit till ombudet så kommer ditt paket att returneras till oss. Returfraktkostnaden är 149 kronor och kommer dras av på ev. kreditering när varor anlänt tillbaka till vårt lager. Kom ihåg att alltid kontakta oss om du önskar returnera dina varor.